ویدیو ها رتبه اول جذاب ترین نوع محتوا در بازاریابی اینترنتی

ویدیو ها رتبه اول جذاب ترین نوع محتوا در بازاریابی اینترنتی

محتواهای پر مخاطب
۱۰ نوع محتوا که مخاطبان شما بیشتر تمایل به مشاهده آنان دارند و شما می توانید در برنامه بازاریابی اینترنتی خود از آن استفاده کنید.

ویدئو ها
رسانه های اجتماعی
مقالات خبری
محتوا و مطالب پژوهشی
بازی های آموزشی / کلاس های آنلاین
ویدئو ها
ویدئو، بخش عظیمی از بازاریابی محتوا را به خود اختصاص داده است و این روند در آینده نیز در بازاریابی اینترنتی ادامه خواهد داشت. طبق آمار Cisco، در سال ۲۰۱۹، ۸۰% از محتوای وب سایت ها را ویدئو تشکیل می دهد که درصد زیادی است. این موضوع در پژوهش اخیر HubSpot نیز مطرح شده بود. در این پژوهش، ۴۵% از شرکت کنندگان در نظرسنجی، حدود ۱ ساعت و نیم در هفته از زمان خود را برای تماشای ویدئو در فیسبوک و یوتیوب صرف می کردند.

کاربرانی را در نظر بگیرید که هر روز، ۸ میلیارد ویدئو در فیسبوک و ۱۰ میلیارد ویدئو در اسنپ چت را تماشا می کنند. شایان ذکر است که امروزه رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای آن برندهایی که به دنبال پیروزی در رقابت هستند، داشتن استراتژی یکپارچه سازی ویدئو با رسانه های اجتماعی ضروری است.

۱) ویدئو های خوشمزه BuzzFeed
ویدئو های خوشمزه BuzzFeed مثال خوبی از محتواهای ویدئویی هستند که مخاطبان تمایل به مشاهده آن دارند. به عنوان مثال در صفحه فیسبوک BuzzFeed می توانید ویدئوی آموزش تهیه اسنک را مشاهده نمایید. هر ویدئو در این صفحه، شامل دستورالعمل تهیه یک غذا است که این طرز تهیه، با سرعت در ویدئو ها نشان داده می شود. در واقع برای یکپارچه سازی این ویدئو ها با فیسبوک و کاهش حجم ویدئو ها، سرعت نمایش طرز تهیه غذا، افزایش یافته است.

چرا این ویدئو ها، خوب و جذاب هستند:

این ویدئو ها شیرین و کوتاه هستند: گزارشMini Matters نشان داد که بینندگان یوتیوب، یک ویدئوی ۴۲ ثانیه ای را بیشتر از بقیه دوست داشتند.

برای درک محتوای این ویدئو ها نیازی به گوش دادن صدا نیست: طبق گزارش Digiday، ۸۵% از ویدئو ها در فیسبوک بدون گوش دادن به صدا، مشاهده می شوند.

این ویدئو ها یک مهارت را به مخاطبان خود آموزش می دهند: طبق گزارش های گوگل جستجو برای یافتن ویدئوهای آموزش مهارت نسبت به سال قبل، ۷۰% افزایش یافته است.

تعداد مشاهده این ویدئوها: ۱/۱ میلیون بار

۲) سایت Vox
ویدئو های این سایت، از نوع خبری، سرگرم کننده، آموزش مهارت و توضیحی هستند و مشاهده و به اشتراک گذاری آنان آسان است.

چرا این ویدئو ها خوب و جذاب هستند:

این ویدئو ها ۲ دقیقه ای هستند: طبق گزارش Wistia، این زمان (۲ دقیقه) برای اطمینان یافتن از اینکه مخاطب همه چیز را مشاهده کرده است، کافی و مطلوب است.

این ویدئوها دارای تصاویر و انیمیشن هستند: بنابراین مخاطبان می توانند بدون گوش دادن به صدای ویدئو، محتوای آن را درک کنند.

این ویدئو ها، اخبار را پوشش می دهند: ۶۴% از کاربران توییتر در یک نظرسنجی، اعلام کردند که تمایل زیادی به مشاهده ویدئوهای خبری و کسب آگاهی از جهان پیرامون دارند.

تعداد مشاهده این ویدئوها: ۲.۷ میلیون بار

بخش اول این مقاله را از اینجا مطالعه نمایید

برگرفته از www.hubspot.com

۱۰ قانون مهم در بازاریابی محتوا

۱۰ قانون مهم در بازاریابی محتوا
از مهدی دهبان مقالات آموزشی بدون دیدگاه
– اخبار و مذاکرات جهانی، درباره ی رسانه های اجتماعی و اثر تکنولوژی در تجارت، جامعه و فرهنگ نظرات جالبی رابه اشتراک می گذارند. بازاریابان محتوایی و صاحبان تجارت آنلاینی که بازاریابی با رسانه های اجتماعی را نادیده می گیرند، هیچ وقت فواید آن را درک نمی کنند. اهمیتی ندارد که آیا در این زمینه تجربه دارید یا فقط برای کشف اصول بازاریابی شروع به کار کرده اید زیرا همیشه می توانید راهی برای رسیدن به نتایج بهتر با تلاش کمتر پیدا کنید. وقتی نقش رسانه های اجتماعی را بفهمید افراد زیادی به سمت برند شرکتتان جلب شده و کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می کنند.

۱۰ قانون مهم بازاریابی در رسانه های اجتماعی :
۱.پیجی با کیفیت بالا داشته باشید:
داشتن ۵۰۰ خواننده ی فعالی که در مورد پست های شما بحث می کنند بهتر از فالوورهای زیادی است که بعد از لایک صفحه تان ناپدید خواهند شد.

۲.نظرات فالوور ها را بخوانید و بسنجید :

با فعالیت در رسانه اجتماعی انتظارات مخاطبانتان را خواهید شناخت. نظرات فالوورها را بخوانید و برای مشکلاتی که مطرح می کنند راه حلی پیشنهاد دهید. برای مثال، برای ارتقای خدمات نوشتاری در رسانه های اجتماعی ،فالوورها قیمت هایی که مد نظرشان است و همچنین مواردی که لازم است اصلاح شود تا به کیفیت دلخواه آنان برسید را به شما خواهند گفت.

۳.صبور باشید :
اگر برای دیدن نتایج فعالیت هایتان در رسانه های اجتماعی صبور نیستید پس بهتر است هرگز دنبال این کار نروید. افراد کمی برای رسیدن به موفقیت شبانه تلاش می کنند. برای بیشتر بازاریاب ها موفقیت نیازمند پشتکار زیاد در طولانی مدت است.

۴.در کارتان مهارت داشته باشید و متفاوت از دیگران عمل کنید :
برای جلب نظر مشتری ها باید بر روی محتوایی خاص تمرکز کرده و محتوایی متفاوت ازسایر موضوعات به مشتری پیشنهاد دهید. اگر طرفدار فعالیت خاصی در رسانه اجتماعی هستید می توانید برندی دیگر از خدمات تجارت الکترونیکی وبلاگ یا وب سایتتان بسازید.

۵.پست های دیگران را به اشتراک بگذارید :
از همه توقع دارید که در مورد پست های شما کامنت بگذارند و آپدیت های شما را به اشتراک بگذارند ولی شما هیچ وقت پست های دیگران را به اشتراک نمی گذارید. پس لازم است نظرتان در مورد قانون اصلی بازاریابی عوض کنید. فعالیت متقابل منجر به موفقیت می شود.مطالب وبلاگ های دیگرو آپدیت های افرادی که فالو می کنید را به اشتراک بگذارید.

۶.از مخاطب تشکر کنید :
در رسانه های اجتماعی از طرفداران و فالوورهایتان غافل نشوید. اگر کسی سوالی پرسید زود جواب دهید. اگر کسی انتقاد بدی از شما کرد به او در پاسخ بگویید از این بابت شرمنده هستید و برای حل مشکل تلاش خواهید کرد.

۷.در رسانه حضور داشته باشید:
اگر در دسترس مخاطبانتان نباشید از فعالیت بازاریابی در رسانه اجتماعی هیچ سودی نخواهید برد. فالوورها به حضور شما در رسانه نیاز دارند و اگر نتوانید حضور منظمی داشته باشید با فرد دیگری جایگزین خواهید شد.

۸.ازاهمیت محتوا مطمنن شوید:
چگونه محتوای شما به جامعه ی آنلاین کمک می کند ؟ آیا محتوای آن برای مخاطبانتان مهم است ؟ از این بابت باید اطمینان حاصل کنید. هدف اصلی را تغییر ندهید و بر روی ارتباط قوی با فالوورها تمرکز کنید.

۹.محتوای جالب بسازید :
اگر محتوای شما مفید وبا کیفیت باشد خوانندگان آن را در لینکدین، فیسبوک ،پینترست و وبلاگ هایشان به اشتراک خواهند گذاشت. این فعالیت منجر به بازدید بیشتر از سایت شما در گوگل و دیگر ابزارهای جستجو خواهد شد. این قانون را یک بار وبرای همیشه به یاد آورید : محتوای جالب ،محبوبیت بیشتری به دنبال دارد.

– یک لحظه فکر کنید : آیا در فعالیت بازاریابی تان از این قوانین پیروی کرده اید ؟ اگر نه، وقت تجدید نظر است.