1. اطلاعات رسانی دقیق و کامل به مخاطبان
  2. هزینه ی کم
  3. گسترده بودن محدوده ی جغرافیایی
  4. نظارت دقیق و ارزیابی
  5. قابلیت تعاملی
  6. فرصت ایجاد شده

) تکنیک گریز از بن بست تبلیغات

بر اساس این تکنیک ساختن یک سایت و تبلیغات ان در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است. زیرا کسی از آدرس سایت ها به خودی خود خبر ندارد و باید به نحوی با نشانی سایت شما آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اگر می‌خواهید مشتری به سراغ شما بیاید باید به دنبال دلیل برای آمدنش باشید. لذا اولین سوالی که قبل از ساختن سایت بایداز خود بپرسید این است که چگونه و با چه تکنیکی های تبلیغات مخاطبان را وادار به بازدید از این سایت کنید؟

 

2) تکنیک داد و ستد رایگان

یکی ازواژه های مهم فرهنگ اینترنت کالاها با تبلیغات رایگان است تکنیک داد و ستد رایگان می‌گوید: بازدید کنندگان را با اهدای کالاهای رایگان جذب سایت خود کنید و سپس سعی کنید کالای دیگری به آنها بفروشید. استراتژی ساده این است: نخست مردم را با دادن مقدار زیادی اطلاعات رایگان به سایت خود جذب کنید بعد آنها را از کالاها و خدمات خود آگاه کنید این استراتژی تبلیغات موثر است ولی برای فروش بیشتر شما باید به تکنیک تبلیغات دیگری نیز مسلط شوید.

3) تکنیک اعتماد

به گفته ی یکی ازنظریه پردازان تبلیغات اعتماد یكی از بزرگترین مشکلات تبلیغات به ویژه تبلیغات اینترنتی است به خصوص در عصر قدرت مشتری شرکت های غیر قابل اعتماد در معرض از دست دادن مزیت های رقابتی هستند. گریز پایی مصرف کنندگان، اثر بخشی تبلیغات مبالغه ای را کاهش داده و توانایی مشتریان برای بررسی پیام های بازاریابان، استراتژی‌های تبلیغات را با خطر مواجه کرده است اعتماد چیزی بیش از شعاری است که شرکت صرفا در کنفرانس های خبری اظهار می‌دارند. اعتماد یعنی طرفداری از منافع بلندمدت مشتری، اعتماد سخت به دست می‌آید و راحت از دست می‌رود. اما هنگامی که شرکتی آن را کسب کرد منافع مستمری رابه دست می‌آورد. اعتماد، وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد مشتریان راضی خرید را تکرار کرده و دامنه خرید محصول را گسترده تر می‌کنند مشتریان اینک ابزارهایی دارند که به آنها کمک می‌کنند خود تصمیم بگیرند. شهرت شناسه[1] یک فروشگاه ناشی از انواع برداشت های ذهنی مثبت است که توسط امواج تبلیغات پر هزینه به وجود آمده اند. این تبلیغات اعتماد مردم به شناسه را بالاتر می‌برند. همان طور که می‌دانید سایت ها خیلی مورد اعتماد مردم قرار نمی گیرد زیرا در شخصیت حقیقی یا حقوقی شان ابهام وجود دارد پس اولین کاری که بكنید این است که این ابهام را با دادن یک نشانی کامل و شماره تلفن بر طرف سازید و کسب و کار خود را در ز مان و فضا مستقر کنید. شما می‌توانید اعتماد مشتریان را از طرق مختلف به دست آورید با فروش محصول ها با مارک های شناخته شده با نشان دادن سیاست های تحویل و پس گرفتن محصولاتتان، با پیوستن به ارگان های شناخته شده ی ملی یا با ارائه ی ضمانتنامه برای محصول خود، شما اعتماد مشتریانتان را با نصب یک سامانه ی راهنمای تبلیغات مشتری پسند و بی واسطه و یک سرور امن [2] برای معاملات از طریق کارت های اعتباری می‌توانید به دست آورید.

 

4) تکنیک کشتن و ارسال

چهارمین تکنیک تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوایی جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات با کیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترونیکی شان ارسال دارید. از آنجا که هزینه ی جذب مشتری بسیار زیاد است کسب و کارها نمی توانند بر پایه ی یک بار فروش دوام بیاورند. آنها نیازمند به بازگشت دوباره ی مشتریان راضی خود برای فروش های پی در پی هستند. تکنیک کشش و ارسال این مأموریت حیاتی را انجام می‌دهد.

 

5) تکنیک بازار خالی در تبلیغات

کسب و کارهای بزرگ مانند WAL-MART, Amazon.com سرمایه و نفوذ لازم برای تبلیغات در تمام بخش های بازار را دارند. اما کسب و کارهای کوچک برای موفق شدن باید به سراغ تبلیغات و فعالیت در بازارها و بخش های خالی بازار بروند و آنها را به بهترین نحو پر کنند. طبق تکنیک بازار خالی ، این هدف را باید بتوان به خوبی در یکی دو جمله بیان کرد: وجه تمایز کسب و کار شما از دیگر رقبا چیست؟ قسمت های خالی بازار که شما به دنبال پر کردن آنها هستید کجا بوده و چگونه قصد پر کردن آنها را دارید؟ شایان یادآوری است که قوانین مذکور همگی از اهمیت یکسانی برخوردارند. هر یک از این قوانین به تنهایی کار ساز نیست، بلکه مجموعه ی آنهاست که می‌تواند موفقیت را در تبلیغات یک کسب و کار اینترنتی تضمین کند.

 

5- تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی یا تبلیغات ویروسی)

تبلیغات مشارکتی یا بهره گیری از تکنیک هوش جمعی در تبلیغات یکی از تکنیک های جدید در زمینه ی تبلیغات مدرن است که در تبلیغات بسیاری از شرکت ها، موسسه ها، نامزدهای سیاسی و حتی در تبلیغات اینترنتی و دیگر زمینه های تبلیغاتی بسیار گسترش یافته است برخی از شیوه های اجرایی این تکنیک به شرح زیر است:

-وقتی شرکت‌ها و مخاطبان محتویات جدید و سایت های جدید می‌سازند، سایر مخاطبان این محتویات را کشف می‌کنند و پیوندهایی به آن می‌دهند و از این طریق محتویات جدید به بدنه ی وب متصل و اضافه مي‌شود و ان ها تبلیغات خود را گسترش می‌دهند درست همان طور که سيناپس‌ها در مغز شکل می‌گیرند و ارتباطات آن ها با تکرار و تأکید قوی تر می‌شوند این تارگستروب هم در نتیجه فعالیت مشترک تمام کاربران به نحوی نظام مند و زنده رشد می‌کند. برای نمونه «ای بی» کنش های تبلیغاتی و واکنش های تبلیغاتی به اندازه کوچک در حد چند دلار را بین افراد مختلف امکان پذیر کرده و به صورت یک رابط خودکار بین آنها عمل می‌کند تبلیغات ای بی حاصل فعالیت تبلیغاتی مشترک تمام مخاطبان آن است.

– ابداع مهم گوگل در فناوری جستجو که به سرعت این شرکت را به رهبر بلامنازع بازار جستجو بدل ساخت page بود روشی؛ برای فراهم آوردن نتایج بهتر جستجو با استفاده از ساختار پیوندهای وب به جای تکیه ی صرف بر ویژگی یک سند یا صفحه و یکی پدیایکی دیگر از شرکت هایی است که از هوش مشارکتی برای تبلیغ خود استفاده کرد:

– ویکی پدیا: یک دایره المعارف آنلاین است که بر اساس این ایده عجیب شکل گرفته است که هر کسی می‌تواند یک مدخل جدید اضافه کند یا مدخل موجود را ویرایش کند.

Brand

LSS

Ebay سایتی است که توسط یک فرانسوی ایرانی تبار به وجود آمد تا به دوستش در فروش دستگاه های توزیع کننده کمک کند در سال 2002 از طریق این سایت بیش از 10 میلیارد دلار از طریق حراج اینترنتی (B2B) مبادله شد. کلید موفقیت ebay سازو کار چند گانه ی آن است که به خریداران و فروشندگان کمک می کند به یکدیگر اعتماد کنند ebay حتی به قدرت عمده ای در زمینه ی فروش ماشین های دست دوم در آمریکا تبدیل شده است.

به معنای رتبه ی صفحه است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه ی وب قایل می شود.