یکی از علومی که به شدت در تبلیغات تاثیر گذار است روانشناسی است که کاربرد وسیعی در آن دارد. از تکنیک های روان شناسی که می‌توان در تبلیغات به آنها توجه کرد چند مورد ذکر می‌شود

  1. تکنیک های روانشناسی رنگ ها در تبلیغات
  2. تکنیک های روانشناسی خطوط در تبلیغات
  3. تکنیک رفتار مصرف کننده در تبلیغات
  4. تکنکیک های زبان بدندر تبلیغات
  5. ان ال پی در تبلیغات
  6. تکنیک های سکوت در تبلیغات
  7. تکنیک کاشت، داشت، برداشت

ایا تا به حال دقت کرده اید که چرا شرکت های تبلیغاتی، طراحان خودرو و دکوراتورها از اشکال و شمایل بخصوصی استفاده می‌کنند ؟ دلیلش این است که یک تاثیر روانی در ورای رنگ ها وجود دارد، هر رنگی دارای قدرت تاثیر گذاری ویژه ای است بعضی از واکنش های ما نسبت به رنگ ها به صورت رفتارهای اکتسابی و برخی دیگر به صورت پاسخ های فیزیولوژیکی نمودپیدا می‌کنند. درک کردن بهتر رنگ ها می‌تواند در تبلیغات، زندگی روزمره یا شغلی افراد تاثیر فراوانی داشته باشد. چند نمونه از کاربرد رنگ ها در ادامه توضیح داده می‌شود. لباس های معمولی با رنگ رنگ سبز یا زرد موجب جلب توجه می‌شوند. پیراهن یا ژاکت آبی تیره رنگ می‌تواند علامت قابلیت اعتماد باشد. لباس سراسر قهوهای ممکن است شیک به نظر برسد اما خسته کننده و یکنواخت خواهد شد. افزودن کمی رنگ های سرد یا گرم مانند زرد، طلایی یا سبز، باعث درخشان تر شدن ظاهر و فرایندهای ذهنی شما خواهد شد. لباسی به رنگ خاکستری تیره، مشکی یا آبی سير بپوشید تا شخصی موفق ، آگاه و جدی به نظر برسید. پیراهن سفید و ساده احترام و رسمیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پیراهن بژ و یا غیر سفید چهره ی محافظه کارانه ی ملایم تری را از شما ارائه خواهد کرد. کارت های ویزیت و سربرگ ها بهتر است به رنگ های خنثی تهیه شوند. رنگ های سفید و بژ معمولا نسبت به رنگ های دیگر راحت تر خوانده می‌شوند، دیوارهای آبی کم رنگ نسبت به دیوارهای سفید رنگ بیشتر تولید آرامش کرده و بیشتر جلب توجه می‌کنند. اسباب و اثاثیه ی زرشکی یا ارغوانی تیره محیط کار شما را مجلل و سلطنتی جلوه خواهد داد. برای اجناس تبلیغاتی ، وب سایت ها و نشان ترفیعی از رنگ های خشن و گیرا استفاده کنید تا موجب جذب بیشتر مشتریان شود. برای خوانایی بیشتر، رنگ مشکی را در چاپ متون به کار ببرید اکنون که ایده هایی برای چگونگی استفاده از رنگ ها در ذهن شما شکل گرفته لازم است با برخی از روش های تاثیر گذاری رنگ ها در زندگی نیز آشنا شوید. رستوران ها و اغذیه فروشی ها اغلب برای جلب توجه بیشتر از رنگ های قرمز و زرد استفاده می‌کنند این گونه رنگ ها به وضوح دیده می‌شوند و بیشتر به یاد مردم می‌مانند. اکثر شرکت های بزرگ آرم محصول خود را با رنگ های مذکور طراحی و ارائه می‌کنند معمولا دکمه های حساس و اعلان خطر یا اهرم های توقف اضطراری به رنگ قرمزند، بر عکس رنگ سبز نشانه عبور و امنیت است در طراحی بسیاری از وسایل به کار بردن رنگ های مختلف در قسمت های گوناگون برای گویاتر ساختن وظایف، امری اجتناب پذیر است. در وب سایت ها و نوشتارهای تبلیغاتی، هنگامی که بخشی از کلمات با رنگ زرد نمایان شوند بیشتر نظر ما را به خود جلب کرده باعث می‌شود توجه بیشتری به آن قسمت ها بکنیم.