اینترنت ،وب و تکنولوژی های اطلاعاتی مرتبط ثابت کرده اند که انتقالی هستند در حالی که این تکنولوژی ها بر روی تمامی بخشهای این همکاری تاثیر داشته اند ،شاید عملکرد بازاریابی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته اند .بازار یابی الکترونیکی در حال حاضر بخش مهمی از بازاریابی جهانی شرکتها محسوب میشوند .

با افزایش پذیرش اینترنت و وب ،چشم انداز بازاریابی از احتمال به واقعیت رسیده است .

علمای این بخش تاثیر انتقالی ارتباط اینترنت و وب را دنبال کرده اند . چندین مطالعه در حوزه بازاریابی الکترونیکی بین المللی در سطوح انفرادی و شرکتی انجام پذیرفته اند .

با شناخت نقش این کار ،در این مقاله IEMF  را به صورت یک الگوی راهنما برای تحقیقات بعدی در بازاریابی  ا.ب الکترونیکی بین المللی معرفی می کنم.

IEMF  بایستی به جامعه بازاریابی جهانی در وجود ابهام در حوزه ی ا.ب کمک کند و کمکهای هوشی جاری در این حوزه را طبقه بندی کند و شکاف های موجود در مقالات علمی برای تمرکز بر روی تحقیقات اتی را پر کند . بعلاوه IEMF بایستی به علمای بازاریابی الکترونیکی جهانی در بررسی این سوال که چگونه بازاریابی ا.ب از بازاریابی بین المللی متفاوت است ،کمک کند. IEMf   بسط و گسترش یک چارچوبی است که اولین بار در Krishnamarthy    با یک زمینه بین المللی عرضه شد.

 

مرور بر IEMF

IEMF دارای هفت جزء است .بازیگران، فضاها ، فاکتورهای تشکیل دهنده تکنولوژی ،فاکتورهای فرهنگی در سطح کشور ،دسترسی به تکنولوژیهای اطلاعاتی اعمال و نتایج. حالا به طور خلاصه این هفت جزء را معرفی می کنیم .

– بازیگران

ایجاد یک وضعیت در دسترسی فرد را به یک بازیگر در عرصه بازاریابی ا.ب تبدیل می کند . از انجایی که می توان به وب سایتها در سراسر کشور دسترسی پیدا کرد ،بازیگران بازاریابی بین المللی تاثیراتی در موطن انها و کل مرزها بوجود می اورند .بعلاوه در حال حاضر کمپانی ها به صورت معمول سایت هایی در سطح کشور با حضور عمیقتر ایشان در یک کشور به وجود می اورند . این وضعیت نمی تواند فرصت های خوبی را خلق کند که کاملا مورد مطالعه قرار نگرفته اند مثل Amazon . co. uk که غالبا کتابهایی را با قیمت کمتر نسبت به Amazon.com میفروشد. لذا مشخص نیست ایا مشتریها از این وضعیت سود می برند یا خیر .